Friday, September 11, 2009

Langkah Pertama

Saya setkan laman baru ini dengan tujuan untuk mendokumentasikan segala aktiviti perkebunan saya di laman peribadi rumah saya. Ia bukan sahaja berkaitan dengan penanaman pokok, sebaliknya melibatkan pelbagai aktiviti sampingan seperti pengurusan sampah (composting, recycling, etc.), elemen-elemen rekabentuk (sendiri punya), kitchen gardening, english gardening, pembacaan yang berkaitan (dihubungkan dengan blog kembara pencinta buku), dan pelbagai lagi acara menarik! Rujukan utama pembinaan blog ini adalah merujuk kepada rancangan tv kegemaran saya RiverCottage.

Tentunya, di akhir bicara akan saya kumpulkan semua pengalaman baru dan menyeronokkan ini ke dalam bentuk buku. Ini azam saya untuk membawa masyarakat Malaysia ke arah kehidupan baru, Insya Allah.

4 comments:

  1. Salam....
    - Tahniah atas inisiatif.... boleh kongsikan 'best practices' dalam usaha mewujudkan "sustainable society'... kata Nabi s.a.w "brg siapa yg memulakan suatu usaha yang baik lalu diikuti oleh org lain, maka dia akan mendapat pahala seperti mana orang itu dapat"..

    Baru2 ni saya ada attend meeting di science faculty, UM disscus ttg penubuhan research group on Islamic Sustainability @ Islam and Sustainable Development... Insyaallah kalau ada inter-university project... boleh Kirin join..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...Insya Allah, supaya diberikan kekuatan untuk terus beristiqamah...

    Menarik tu tentang Islamic Sustainability...beritahulah kalau ada berita-berita menarik untuk dikongsi

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Tuan,
    Rajin-rajin kemaskini. Tak sabar nak baca cerita taman ini pula.Nanti nak pergi tengok boleh tak?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails