Thursday, October 1, 2009

Dangerous Egg


Salah-satu masakan kegemaran saya yang sejak dari bangku sekolah lagi ialah 'Dangerous Egg' yang saya 'reka' dan masak sendiri. Ia sebenarnya 'sandwic' telur. Yang menjadikannya ia 'dangerous' kerana ditambah dengan cili. Tetapi acapkali pula saya menambah rasa dengan menginovasikan resepinya. Pada kesempatan ini pula saya menambah rasa dengan mencampurkan helaian rosemary (yang saya tanam dan petik segar dari Taman69 belakang rumah) ditambah dengan cili 'tomato' (yang juga dari Taman69 tapi kini sudah mati!), diguriskan sedikit cheese kraft, ditambah dengan bawang goreng dan bawang putih yang dihentak lalu digoreng, ditambahrasa dengan sos cili, dan dibuat dua lapis....sungguh menyelerakan pada waktu kelaparan yang amat!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails